Citát z Bible:
Když se však ve svém soužení obraceli k Hospodinu, Bohu Izraele, a hledali ho, dával se jim nalézt.
2Pa 15,4 E
(Další citáty)
Fyzické tresty nezakázat! Ta možnost tu má zůstat. Když dítě ví, že je milované, trest rukou mu neublíží. Seřezat dítě, výprask
Proč se děti bojí školy? Co s tím mohou udělat rodiče, co škola? Komunikace školy a rodičů.
Bůh stvořil člověka ke svému obrazu. Ale člověk tuto myšlenku převrátil a tvoří si boha podle vlastních představ.
Izraelci Boha slyšeli, ale neviděli ho. Bůh jim něco říkal a oni podle toho měli žít. Chtěli však boha, kterého by mohli vidět a který by jim nemluvil do života. Tak si udělali zlaté tele. Krásný bůh, třpytivý, zlatý – a také němý, bez jakýchkoliv nároků.
Popírání Boha je základní podoba ateismu. Využívání Boha pro sebe je praktická forma ateismu. Děláme si vlastního boha, který nám má pomáhat v našem sobeckém úsilí o štěstí.
“Bůh-hasič“ by nám měl přijít rychle na pomoc, když něco hoří – ale raději takového Boha vůbec nepotřebovat!
“Bůh-chůva“ se drží v pozadí, ale dává nám pozor na naše děti.
“Bůh-buldozer“ odstraňuje překážky, které nám stojí v cestě za štěstím.
“Bůh-droga“ nás vyvádí ze smutku a strachu a dodává nám dobrou náladu.
“Bůh-pomocník“ na začátku nám vše dá do pohybu a pak se stáhne.
“Bůh-Mléčná dráha“ jako vyšší bytost patří někam nahoru…
“Bůh-dekorace“ má zkrášlovat naše rodinné slavnosti a důležité životní události.
“Bůh-automat“ funguje, když do něho vhodíme víru a modlitbu.
“Bůh-plnič přání“ čeká, až si ho oblíbíme.
“Bůh-exhibicionista hraje v našem zbožném životě první housle, ale u dirigentského pultíku stojíme my a rozhodujeme o tom, kdy Bůh může a kdy nemůže zasahovat.
Existuje hřích, který má dvě podoby: Boha odstranit a popřít ho – a Boha zapřáhnout a využívat ho.
Jsme Boží stvoření, běda nám, když toto pořadí obrátíme a uděláme si boha podle svých představ. Podstatou hříchu je převrácení podstaty naruby − polidštění Boha.
Celý článek najdete v Ethosu 2010/1
Dobrou knihou rozšíříte svůj rozhled!