Citát z Bible:
On mu řekl: "`Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.´
Mt 22,37 E
(Další citáty)
Fyzické tresty nezakázat! Ta možnost tu má zůstat. Když dítě ví, že je milované, trest rukou mu neublíží. Seřezat dítě, výprask
Proč se děti bojí školy? Co s tím mohou udělat rodiče, co škola? Komunikace školy a rodičů.
Žena může být skvělá jako bohyně, ale muže nenaplní. To muž má naplňovat ženu − ale kde na to brát lásku, sílu, obsah?
Snacha a tchyně . .
Manželská nevěra neznamená rozvod, bolí to, ale máme východisko.
Procházky s dětmi jsou fantastické! Kde jinde si s nimi tak dobře povykládáte? I když to všechno dlouho trvá... A často to je poučením i pro mě.
Muž potřebuje, aby mu žena projevovala úctu, tak si ho udrží! Žena potřebuje mužovu lásku − a opravdová láska je oběť!
Táto, děti potřebují tvůj čas, zájem, ujištění i tvé prohry. Nasávají tě všemi smysly. Jsi pro ně pevný bod, ať jsi jakýkoliv. Pak budou v dospělosti pevné.
Nikdo konkrétní za to sice nemůže, ale lze sledovat faraonovské trendy − snahu odloudit děti od rodičů. Jak se rodiče mohou bránit, aby jim děti nebyly „ukradeny“?
Dobrý osobní příklad je silnější magnet, než silná slova. Zvlášť, když je naším vzorem Ježíš. Ale následovat Ježíšův příklad je pořád málo!
Digitální média a jejich nebezpečí, facebook, twitter, kyberšikana, sebevražda Google počítače, televize, šikana
Tři nejčastější způsoby, jak se lidé snaží hříchu zbavit, jsou člověka spíš stahují níž a níž, Co tedy člověka osvobozuje?
Svět může znamenat krásné Boží stvoření, nebo naopak ďáblem řízený systém, které spěje stále k horšímu a nakonec k Božímu trestu.
Křesťanský filmový kritik Ted Baehr patří k vlivným osobnostem Hollywoodu. Tento šedesátiletý právník, teolog a literární vědec se svými jasnými stanovisky a hodnocením snaží nejen ovlivňovat filmová studia; pomáhá také rodičům v tom, jak svým dětem vštěpovat zodpovědné zacházení s médii. Loni měl v Evropě několik přednášek na toto často podceňované téma.
„Dnes už asi nikdo nepopírá, že média mají na naši dospívající mládež mimořádný vliv,“ řekl Ted Baehr na začátku svého výkladu v Curychu. Ať se jedná o televizi, kino, video nebo internet – zábavní průmysl zaujímá při utváření naší dnešní společnosti ústřední roli. Odráží a formuje naše hodnoty, naše myšlení – celou naši kulturu. Jejich vlivu neuniknou dospělí ani děti.
Ve své knize „The Mediawise Family“ (přibližně: Mediálně moudrá rodina) se Baehr zabývá zejména oblastmi násilí a sexuality. Na mnoha příkladech ukazuje, jak trestné činy mladistvých jsou stále více napodobeniny scén, které viděli ve filmech. Erotické obrázky zase mohou mít za následek závislosti a perverzní návyky.
Avšak hodnoty jsou předávány jednostranně nejen v pornografických a hororových filmech, je třeba zkoumat a vidět, co nesou, i „úplně normální“ pořady a filmy. Podle Dr. Roberta Kubeyho k takto podávaným hodnotám patří:
* Materialismus: Životní postoj, kde peníze, cenné předměty, vysoký příjem, symboly postavení jako auta a značkové oblečení jsou důležitější než cokoli ostatní.
* Instantnost: Na všechno existuje rychlé, okamžité řešení.
* Jen mladí: Hlavně být mladý, dynamický, úspěšný. V důsledku důrazu, který se klade na tyto vlastnosti, ustupují jiné hodnoty, jako životní zkušenosti, do pozadí.
* Aktivismus: Pořád se musí něco dít. Je nežádoucí mít volný, nevyplněný čas. Neustále musí mít před sebou nějakou činnost nebo zábavu.
Násilí je přijatelné.
Náboženství přijatelné není.
Sex stojí za to pouze mimo manželství.
Většina filmů, videoklipů a zábavních pořadů obsahuje skrytě jeden nebo několik těchto postojů. Děti negativně ovlivňují podle toho, do jaké míry jim jsou vystaveny. – Ale záleží také na tom, nakolik dospělí rozumí médiím a způsobu, jak ona fungují a jaký mají vliv.
„Od 16. století se snažíme svým dětem vštípit správný postoj k psanému slovu,“ uvádí Baehr ve své přednášce. Ale dnes jsme už ve 21. století, které je pod vlivem televize, kina, videa a internetu.
„Proto je důležité, abychom svým dětem vštěpovali gramatiku nových, vizuálních médií.“
Jako ředitel televizního centra městské univerzity New Yorku začal Baehr už koncem sedmdesátých let vyučovat téma mediální kompetence. Za léta zpracoval vyzrálý koncept, který dnes používá mnoho rodičů a učitelů.
Podle Baehra patří k fundované mediální kompetenci těchto pět pilířů:
Dále je třeba sledovat, že dítě ve svém vývoji prochází různými fázemi.
U dětí do dvou let existuje jen to, co vidí a co uspokojuje jejich potřeby.
Další skupinu tvoří děti ve věku od dvou do sedmi let, které mají živou představivost a vyznačují se také tím, že často nerozlišují realitu a fantazii.
Sedmi- až jedenáctiletí školáci už rozumí celkovým souvislostem, realita pro ně hraje důležitou roli.
A nakonec mládež ve věku 12-15 let má schopnosti abstraktního myšlení, nedokáže však často ještě realisticky odhadnout důsledky svého jednání.
Toto shrnutí je samozřejmě velmi zjednodušené. Ve své knize Baehr podrobně rozebírá jednotlivé fáze. Zdůrazňuje, že dospívající ve všech těchto stádiích vnímají filmy přes „různé brýle“ a v jiných oblastech života se mohou projevit problémy a strach.
Menší děti reagují spíše na přímé záběry na násilí, jednotlivé prvky napětí zatím nevnímají. Starší děti reagují více na napětí. Například film, kde horor spočívá hlavně v napětí, se pětiletého dítěte dotkne méně než dvanáctiletého děvčete, kterou film traumatizuje.
Dobrou knihou rozšíříte svůj rozhled!
Podobný článek:
Televize zabiják
Televize: Zabiják osobního rozvoje
Když svému chlapci ukazujete takové filmy, je to jako byste ho nutili bojovat v první linii při psychologické a duchovní bitvě – bez přípravy, bez výcviku, a to dříve, než je vůbec schopen unést potřebné zbraně.“
Ted Baehr odpovídá muži, který svému devítiletému chlapci dovolil dívat se na nevhodné filmy
„Jak se utěšujete, když jste smutní?“ ptá se učitelka desetiletých žáků. Většina třídy odpovídá: „Hraju na počítači hry nebo se dívám na televizi.“
Podle Rheintaler.